tisdag 30 december 2014

Josef och Maria

Mer julkort idag. Är man lite kyrknörd som jag, så är det ju så att julen BÖRJAR på julafton, och fortsätter till trettondagen. Allt före är ju advent. Så jag kör helt enkelt med julkort i jultiden. :)

Idag visar jag ett kort med ett annat julkrubbemotiv:


Den här gången är det en stämpel från Phunnyface. Jag tycker den är underbar! Här har jag valt at hålla färgerna murriga och natur-iga, som kläderna säkert var för fattiga människor i Mellanöstern för 2000 år sedan. Maria har fått blå slöja eftersom blått är Jungfru Marias färg inom kristendomen. Jag har målat med Promarkers som alltid.

I övrigt har jag låtit kortet vara enkelt för att ha fokus på motivet. En utstansad doily, ett mörkrött mönsterpapper och en enkel liten remsa med God jul-stämpel och små utstansade snöflingor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar