tisdag 30 juli 2013

Fantazi

I våras hade Inzpira en tävling som jag var med i, men jag har helt glömt bort att blogga mina två bidrag. I första deltävlingen skulle man skapa ett kort med tema "Fantazi" och använda färgerna brunt, turkos och rosa i valfria nyanser.

Det är inte preics "mina" färger, men i ett gammalt tävlingskit från en CC hos Scraplagret fanns lite papper kvar i rätt nyanser. Det fick bli gammelrosa, lite åt korall-hållet, turkos som drar lite mer åt grönt och bunt fick vara med både som mörkbrun och beige.

Stämpeln heter Fairy Magic och är en av mina absoluta favoriter från Some Odd Girl. Hon är så vacker och så underbar att färglägga. Och vad är mer fantasi än en fe? Jag lät henne också gå i samma färger som pappren. Som vanligt har jag färglagt med Promarkers.


Lite blommor, pärlswirlar och pärlbrads har fått pryda kortet. Jag har skrapat kanterna och låtit lite spets kika fram bakom en reva. Lite mer vintage än jag oftast gör, men det är roligt att variera sig.

Det här kortet fick bli Mors dags-kort till min kära mamma.

1 kommentar:

  1. Det är helt underbart! Farger passer perfekt på pappret. :D

    SvaraRadera