söndag 17 mars 2013

Vårlängtan

Vintern håller oss här i södern i ett hårt grepp. Vi fick en vacker vårvecka med runt 10-12 plusgrader, men sen grep vintern tag igen med snö och minusgrader, och verkar inte vilja släppa. Mer snö ska komma i dagarna sägs det... Jag tycker det känns som om jag lever i Narnia under Vita häxans styre: evig vinter.

Men i pysslet kan man få lite vårkänslor som tur är. Jag har färglagt Moma's Anemoner i våriga pasteller med några av färgerna från Promarkers Spring edition 2012. Blekt blått, ljusgrönt och svagt rosa. Inte riktigt mina färger i vanliga fall, men ibland är det kul att utmana sig själv.


Både blomstämpeln och texten kommer från Moma.

Blommorna var vita från början, men jag gav dem färg med samma pennor som jag använt till stämpeln. Praktiskt att kunna färgmatcha precis. Och visst är den lilla vattenkannan hur söt som helst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar