lördag 30 mars 2013

Scraplagrets påskCC

Jag är med i Scraplagrets CC nu under påskhelgen. Praktiskt, eftersom sambon jobbar kvällar precis hela helgen, så jag är nästan gräsänka. Massor av pysseltid för mig!

Mitt första bidrag är en LO skapad med ett tävlingskit. Fina papper från BoBunny C'est la vie och matchande dekorationer. Utmaningen var att lifta den här fina LOn av Lillblomman.


Det gällde även att använda någon bit från alla papper, minst två blommor, minst två die cuts, minst två brads och bandet. Det fanns även tårtpapper i kitet. Man fick lov att lägga till max fem saker från tre olika kategorier. Jag har lagt till två små tårtpapper och en sönderklippt pärlswirl.


Det jag har liftat är det mönstrade bakgrundspappret och det mesta av upplägget, men jag har spegelvänt det. Jag har liftat att stansa en remsa av det bruna cardstocket och att lägga till bling.

Jag har gjort två egna blommor av det ena mönsterpappret och satt brads i mitten. De övriga tre bradsen har jag smugit in bland blommorna och jag har använt alla blommorna i kitet. Liljorna är så himla fina!

Jag har använt tre av die cutsen, men den stora syns inte under fotot och blommorna, men en söt brun tag i överkanten och en liten grön bland blommorna till höger. Av det gröna chevronmönstrade pappret har jag skurit remsor, och från det lila jag gjort blommorna, klippt ut den lilla rosen vid tagen och rivit ut en bit med noter på. Det beige cardstocket fick bli fotomatta.

Bandet är underbart grovt som säckväv och jag älskar det! Är så glad att det fanns en LÅNG bit i kitet så jag har en hel massa kvar av det!

2 kommentarer:

  1. snyggt skapat, tack för att du vill delta.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det var att läsa din text! Det låter som du haft kul och du har skapat en kreativ och vacker lift av kitet! Tack för att du ville vara med! Kram!

    SvaraRadera