söndag 13 januari 2013

Present till 90åring

Min sambos farfar fyllde 90 år i december och i present köpte vi en 10kronorssedel från 1922. Farfar Stig har arbetat på en fabrik som tillverkar papperspåsar, så därför tyckte jag att det passade att slå in presenten i en altrad påse. Jag gjorde en tag och ett kort till också.


Farfar Stig önskade sig inga presenter, men gärna ett bidrag till Vi-skogen, så jag passade på att använda min fina träd-die från Memory Box (nu har jag ju köpt den där metallplattan som gör att diesen funkar bättre).


Närbild på påsens framsida. Papprena kommer från Echo Park Times and Seasons och så är det kraftcardstock. Stämpeln kommer från Gummiapan och trädet är som sagt en Memory box-die. Den är pillrig och bråkig att stansa ut, många av de små bitarna mellan grenarna är svåra att få loss och jag fick skära en del med lilla skalpellen. Kanske berodde det på att jag hade dubbelhäftande tejp på baksidan av pappret när jag stansade...


Tagen är i wellpapp med utstansade siffror och utstansad kvadrat stämplad med min specialbeställda födelsedagsstämpel från Rox. Blå chalk runt kanterna och mörkblå halvpärlor i hörnen.


Det medföljande kortet, samma som påsen. Doily-dien är från Cherry Lynn. Bruna halvpärlor fick pryda hörnen på kortet.


Insidan på kortet med grattisstämpel från Gummiapan och en text om sedeln och att vi skänkt träd till Vi-skogen. Här har jag lekt med mina X-cut-dies.


På baksidan satte jag en remsa av mönsterpappret och en utstansad biljett med min personliga biljettstämpel, båda från Rox.

Mollys har ju en CC som slutar idag, och en av tävlingarna är att skapa i färgkombinationen kraft, blått/turkos och vitt. Kortet här får bli mitt bidrag.

2 kommentarer:

  1. Jag vill också bli 90 år så jag kan få ett så fint kort av dig!

    Jag hoppas lite att det följer med sådana fina formar i mars. Maskiner torde det ju finnas även om din inte vill följa med :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin present! Så vacker och personligt du gjort det. Snygg stämpel du beställt hos Rox också :-)

    SvaraRadera