måndag 28 januari 2013

Födelsedagspresenter

Igår var jag på afternoon tea hos en fin vän som firade sin födelsedag. Vi fick smarriga scones med goda ostar och clotted cream och sylt, chokladkakor, sockerkaka och mumsiga fastlagsbullar. Allt hembakat! Jag är tokimpad - så mycket bakar jag inte ens på ett helt år!

Eftersom födelsedagsbarnet beundrat min altrade tändsticksask som jag gjorde till Mollys CC, och sagt att den skulle passa i hennes kök, så fick hon den och jag altrade lite ljus att matcha den. Det blev ett fint litet kit med tändstickor, två handstöpta ljus och ett litet blockljus.


Papprena är Echo Park Times and seasons. Massa små rosor och lite cherry blossoms och massor av chalk på alla kanter.


Här ser man det lilla ljusets manschett lite bättre. Den fick korsettsnörning på baksidan så att den skulle vara lätt att ta av.

Födelsedagsbarnet fick ju givetvis ett kort också, och eftersom hon gillar blått som blev det ett blått kort.


Stämpeln är en söt Gorjuss färglagd med ProMarkers:

Hud: Dusky pink, Blush, Satin, Ivory
Hår: Caramel, Sandstone, Ivory
Klänning: Petrol blue, French Navy, Aegan, Sky blue
Strumpor: Cool grey 4, 2, 1, Blender och samma som klänningen.
En tunn linje av Satin runt hela motivet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar