torsdag 4 oktober 2012

Blommor i mängder

På Facebook finns gruppen En kväll - en utmaning och häromdagen kom det en utmaning om att göra en LO med ett foto och massor av blommor. Jag hann inte göra klart i tid, men resultatet kan ju få visas upp här ändå.

Mycket blommor blev det och jag försökte mig på att ha med lite blingswirls också. Inte riktigt min stil egentligen, men jag tycker det blir så snyggt när andra har med det... Blev inte helt nöjd med den här, mer än med blommorna.

Jag gillar att tvinna ihop riktigt maffiga blomsterarrangemang så här. Jag börjar med små knoppar och ett litet bland längst ut, tvinnar ihop deras ståltrådsstjälkar och sen bygger jag vidare med fler och större blommor och blad. Varje blomma och blad tvinnar jag fast längs med de andra. Då får jag en praktisk ranka som sitter ihop och är formbar. Sen limmar jag bara fast hela kalaset, mycket lättare att få det snyggt och på rätt plats än att limma varje blomma för sig, tycker jag.

Fotot är ett gammalt från en sommar när jag jobbade som barnflicka till en liten tjej på 1,5 år. Världens sötaste sommarjobb. Och mycket roligare än att jobba på Posten som jag gjorde de flesta andra somrar som tonåring.

3 kommentarer:

  1. Oh, det sommarjobbet minns jag!
    Snyggt med många blommor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en mysig sommar. Jag minns det mycket märkliga att gå på systembolaget med barnvagn... :)

      Radera
  2. Super söt LO, himla snyggt med alla blommor :)
    Sött foto :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss


    http://gurkiss.com/scrapbooking

    SvaraRadera