lördag 6 oktober 2012

Blå dödssynd

ScrappTorget kör ju en serie med tolkningar av dödssynder, och har nu kommit från till Vällust, som enligt Wikipedia har färgen blå. Jag fick för mig att prova att scrappa helt monokromt och så här blev resultatet:


Jag insåg när jag börjat att jag inte hade så mycket blått, så det blev verkligen en utmaning. Lite vitt fick vara med, men det mesta vita är så pass genomskinligt att det blir ljusblått.

Jag har ett cardstock från Core'dinations, och de små vimplarna är klippta av remsan med den avvikande färgen. Ett blåvitt rep, blåa bokstäver och lite akrylfärg fick vara med. De blå hjärtanen hittade jag i gömmorna, men då var de rosalila, så jag målade dem med en promarker och sen med lite vit akrylfärg. Blomman är vit och mistad ljusblå.

Jag har använt Veckans skiss till min LO.

10 kommentarer:

  1. Cool at du har scrappet et monocromt layout. Nydeligt arbejde. Og det blev så fint med akrylmalingen bag dit foto. Tak for dit bidrag til VS.

    SvaraRadera
  2. Så härligt blå. Helt ljuvlig. Tack för det fina bidraget till VS.

    SvaraRadera
  3. Fin LO! Kul med en LO helt i blått, till och med fotot! Gillar kontrasterna mellan nyanserna. Tack för ditt bidrag!

    SvaraRadera
  4. Vad läckert gjort med det blåa!! Snygga vimplar! Kul att du är med och tävlar hos oss på Veckans Skiss! /DT Ulrika

    SvaraRadera
  5. Liker hvordan du har brukt den hvite malingen eller stempelputa mot det blå! Lekker! Takk for ditt bidrag til VS!

    SvaraRadera
  6. Kul att du blev inspirerad av skissen, Tack för ditt bidrag till oss denna veckan/J

    SvaraRadera
  7. Häftig tolkning! Tack för att du hakar på Veckans skiss!

    SvaraRadera
  8. Snyggt med det suddiga vita på det blåa, tack för ditt bidrag till oss:-)

    SvaraRadera
  9. Himla snygg LO du gjort :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss


    http://gurkiss.com/scrapbooking

    SvaraRadera
  10. Så snyggt med monokromt i blått! Fin effekt med den vita akrylfärgen!

    SvaraRadera