söndag 24 juni 2012

Svensk scrapbookings Midsommarcrop - två bidrag

Idag har jag knåpat ihop två bidrag till Svensk Scrapbookings Midsommarcrop. Kanske hinner jag få till ett till i kväll, om jag inte fastnar här framför datorn...

Det första är en altrad flaska till utmaningen Blommor till tusen. Det blev inte tusen blommor, men väl åtta, samt en massa washitejp. Blev väl inte sådär jättenöjd, så det är möjligt att jag plockar isär den och återanvänder blommorna...



Den andra utmaningen heter Den röda blomstertid. Man skulle göra ett kort och fick bara ha svart och vitt, men skulle ha minst tre röda blommor. Bara blommorna fick ha färg.

Jag har målat Hey Kaylee från Some Odd Girl med Promarkers och satt lite glossy accentpå hennes blomma. De stora blommorna har jag färgat in med stämpeldyna genom en egengjord stencil (jag stansade helt enkelt ut en blomma och använde hålet...), de svarta swirlarna är diecuts och så har jag satt lite röda minirosor på kortet också. Textstämpeln kommer från Gummiapan.

Promarkers:
Hår: Cool grey 1-5, Black
Hud: Warm grey 1 oct 2
Kläder: Cool grey 4, 3 oct 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar