söndag 8 april 2012

Pysselhörnan

Tänkte att jag skulle visa hur min lilla pysselhörna ser ut. Jag har ett stort härligt skrivbord, så det finns gott om plats för mig att breda ut mig när jag sätter igång. Men annars är det faktiskt nästan alltid så här välstädat. Jag kan inte pyssla bland en massa stök, så mellan varje projekt plockar jag undan och ställer allting på sin plats... Tänk om jag hade kunnat vara så ordentlig när det gäller resten av hemmet också!


I lådorna på hurtsen bor alla papper, det mesta är kit från Mollys, och ett par lådor innehåller reseminnen och bilder tillsammans med de papper jag tänkt använda för att scrappa dem. De vita plastlådorna vid väggen kommer från Granit, de har flera små fack och innehåller alla blommor sorterade efter sort och storlek. Det gör det lätt att hitta det man vill ha, och de blir inte tillknölade. I A4stora kartonger ligger färdiga kort, mindre papper och alla mina alfabet. I dokumentkorgarna finns påbörjade projekt, stickers och stämplade motiv som ska färgläggas. I lådorna i hurtsen finns stansar, diverse klistergrejer, cardstock och lite större och udda dekorationer.


Jag gillar att ha saker framför mig så att jag ser dem och har dem inom räckhåll, annars blir de liksom inte använda. Så på den lilla hyllan här finns skäraren, pennor, linjal, kniv, kantskrapa, stickles, diecuts, knappar, bling, journaling cards, stämpeldynor, små 6x6block, dies och plattor till cuttlebugen, penslar och färger... Under hyllan bor stämplar i den lilla byrån och band, tags och washitape i lådor. Vid sidan finns foton i en låda, cuttlebugen, chipboard i en annan låda. Allt framför ögonen och lätt att komma åt.

1 kommentar:

  1. Pysselhörnan och strumplådan ;)
    Man ska välja sina städade ställen med omsorg...
    Undrar vart mitt är? Köksskåpen är rätt fina på insidan förståss...

    SvaraRadera