lördag 9 april 2011

Brandstad 29

Hämtade hem mitt Molly-kit häromdagen och ville ge mig i kast med det idag. Hittade ett gammalt flygfoto på mina morföräldrars gård och tyckte att det passade fint till det lite lantliga temat i kitet.






Den lilla söta får-charmen hittade jag i mina egna gömmor. Mormor och morfar hade ett får när jag var riktigt liten, Gullan hette hon. Knappen i mitten av blomman är från extrakitet.


Journaling på den söta blommiga tagen.





Bandet är från egna gömmor, och bården med burkarna är kanten på ett av papperna i kitet.

Önskar att jag hade låtit bli pennorna och inte ritat på LOn, men, men... lite sent att ångra sig när det är gjort. Det såg lite tomt ut innan, men det det var nog trots allt bättre.

Jag har många fina minnen från Mormor och Morfars gård, och är väldigt glad att jag fått lyxen att vara på landet så mycket under min barndom. Jag har matat grisar, hämtat in kor till mjölkning, plockat ägg från hönshuset och kört traktor. Jag har busat med kattungarna, kelat med griskultingar och varit med när kalvar fötts. Jag har plockat smultron i trädgården, utforskat alla saker i gamla boningshuset, hämtat upp färskpotatis till middagen och klättrat i päronträdet. Jag har druckit spenvarm mjölk, plockat fjädrar från nackade höns och varit med och styckat både kor och grisar.

Och nu sörjer jag att gården är såld, mormor och morfar börjar bli gamla och mina eventuella barn kommer inte att få uppleva samma saker som jag har fått och som jag sätter så stort värde på idag. Jag skulle inte vilja bo på landet, men jag skulle vilja ha tillgång till landet och livet där på samma sätt som när jag var barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar