torsdag 24 mars 2011

Vecka 5 - Vänskap

Idag drabbades jag av skaparlusta och det blev hela tre små alster till Skrotbokens Mini Art Journal-utmaning. Vecka 4 har jag en speciell tanke till, men fattas lite saker så den har fått vänta. Idén är så fin att jag inte vill göra den när jag inte har det jag behöver. Nu blev det kryptiskt, men här kommer i alla fall vecka 5s ord: Vänskap.


Det blev varma gula och bruna färger. Pappret fick mig att tänka lite på köksgardiner när jag var klar, och det kändes bra. Kök, goda vänner, en kopp te, lite kakor och solen som skiner in genom mysigt gammaldags gulrutiga gardiner. Texten är en stämpel jag impulsshoppade på Panduros outlet. Titeln knåpade jag dit för hand med en dålig tuschpenna. Hjärtat fick en liten charm i form av en solros, som jag dessutom kletade lite stickles på för att få den att glittra lite mer.


Baksidan är som vanligt enkel. Jag stämplade dit två swirls och lade guldstickles på den ena. Ska det vara solskensglitter så ska det.

Som solskensglitter
i livets mörkerstunder
är mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar